Programok Decemberben
December
December
November
A gyermekek – életkori sajátosságaik miatt – a felnőttekétől eltérő befogadási, élményfeldolgozási képességgel rendelkeznek. Az internet tervezői a felnőtt felhasználókat tartották szem előtt és nem voltak tekintettel a gyermekekre. Utópisztikus elképzelés lenne, hogy minden felhasználó egyenlő. A pozitívumokkal mindannyian tisztában vagyunk: kényelem, kapcsolatteremtés, kreativitás, oktatás, információáramlás és a kereskedelem területe.
Az elmúlt években a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja mi jellemző ezen a téren a bölcsődés korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények kisgyermekekkel foglalkozó szakemberei által vezetett és beküldött megfigyelési naplók által rendkívül nagy méretű és érdekes anyagra tettünk szert, amelyet 2024-ben, a 2023-as naplókkal együtt dolgoztunk fel.
Az új médiakörnyezet új kihívásokkal szembesít bennünket a gyermekek online védelme területén is. A médiaeszközök önálló használata egyre fiatalabb korban kezdődik, egyre több gyermek rendelkezik saját okoseszközzel.
A DigiMini1 kutatás alapján elmondható, hogy az intézményekben (a mintában szereplő óvodák mintegy 40%-ban) elsősorban (vagy kizárólag) szemléltetésre, az előírt témák illusztrálására használják az okoseszközöket, az internetet, ennek lehetséges oka elsősorban az eszközhiány, a megfelelő pedagógus-továbbképzések hiánya.Interaktivitás, a gyermekek bevonása digitális tevékenységekbe nagyjából minden ötödik óvodában fordul elő, minden tizedik óvodában pedig fejlesztő alkalmazásokat is használnak. Az online világ lehetőségeivel tisztában levő és egyben valóban innovatív óvodapedagógusi tevékenység azonban ritka.
A médiakörnyezet fejlődését folyamatosan végig kísérte a gyermekek és fiatalok egészséges fejlődéséért való aggodalom. A XIX. század végén az újságok és a távíró, a múlt század harmincas éveiben a film, majd a hatvanas években a televízió káros hatásától féltették a felnövekvő generáció egészséges szellemi és erkölcsi fejlődését.
Október
Szeptember
Szeptember
Augusztus
Idén újra elrajtolt az IT Fitneszteszt, amellyel az iskolák csak nyerhetnek! Megtudhatjuk, hogy milyen digitális képességei vannak a diákoknak és akár a tanároknak, és a tesztkitöltés által automatikusan részt vesz az iskola, a tanárok és a diákok a nyereményjátékunkban is.
Június
Május
Április
Március
Kedves Mindenki!
2015. szeptember 01-től
A magyar nép farsangi szokásai, hagyományai komoly alapokon nyugszanak, amelyek az évek során erőteljes változásokon mentek keresztül. Fontos nevelő feladatunk, hogy felhívjuk gyermekeink figyelmét hazánk hagyományainak értékeire, kultúrájának gazdagságára, kialakítani bennük a tudatos hagyományápolásra való hajlamot.
Kérjük, szavazatukkal erősítsék az OkosÓvoda Program esélyeit!
A Gyerekkel a digitális világban tananyag a digitális gyermekvédelem alapvető szempontjait, a digitális nevelés alapjait mutatja be az érdeklődőknek; támogatást, segítséget, azonnal használható információkat, eszközöket kínál, szórakoztató, interaktív módon. A tananyagban videók és azok szöveges átiratai, reflektáló / gyakorlati feladatok és a további tájékozódást segítő linkek találhatók.
A Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája keretében működő programban az ország számos Digitális Jólét Pontján elérhetőek azok a mentorok, akik tizenegy különböző témakörben tartanak szülőknek szóló médiaműveltség-tanfolyamokat.A linken elérhető a program leírása, egy térképes kereső, és a mentorok kézikönyvéből a digitális generációkról, médianevelésről szóló fejezet.
December
November
Október
Szeptember
Szeptember
Augusztus
Június
Május
Április
Március